Movie Review: Avengers: Infinity War

11. 05. 2018

18 films in 10 jaar. Dit ongelofelijke aantal is wat de Marvel-bioscoopfranchise ons biedt. 18 films, het verkennen van vele verschillende fasen van dit universum, het vertellen van veel verschillende verhalen en het zien van de ondergang van vele vilains en helden, die hier allemaal toe leiden. Met de keuze om wat tot nu toe als de grootste Marvel-film werd gezien, uit te geven, slechts 10 jaar na het begin van de bioscoopfranchise, zou je denken dat dit het einde betekent van het Marvel-bioscooptijdperk. We zijn nu net uit de bioscoop en we zijn hier om je te vertellen dat je niet meer verkeerd kunt zijn. Dit is slechts het begin.

De meest ambitieuze cross-over

Deze formule werd gebruikt om de film zo snel als vorig jaar door Marvel te plagen. Het verwees naar het feit dat helden als de Guardians of the Galaxy, de originele Avengers, Doctor Strange, Black Panther en vele anderen samen optraden in hun strijd tegen de grootste bedreiging ooit in het universum. Veel mensen maakten er grapjes over op het internet, maar ik weet zeker dat iedereen nu zwijgt. Na het recente succes van Black Panther, Thor Ragnarok en de tweede aflevering van de Guardians, slaagde Marvel erin om het beste uit elke film te halen om deze gigantische massa te maken. En het werkt zo goed: de brutale humor van Star Lord mengt zich perfect met de jeugd van Spiderman of de ernst van Iron man. Het is zo bevredigend om al je favoriete helden in één film te zien, samen te werken en het beste uit hun capaciteiten en verhaallijnen te halen.

Avengers Infinity War - Thanos Poster

Non-stop actie

We kunnen erop wijzen dat speciale effecten een genot zijn voor de ogen gedurende de hele film, of dat we nog nooit eerder zo ondergedompeld zijn in een vechtscène. Maar wat ons echt deed springen op onze bioscoopstoel en schreeuwen en juichen tijdens elk gevecht, is de kwaliteit van het scenario en het camerawerk. Het productiepersoneel heeft geweldig werk geleverd, zodat je je niet kunt vervelen. Vechtscènes komen in elke hoek van het universum voor, het laatste meesterwerk is natuurlijk de aanval op Wakanda. Het inspelen op helden hun persoonlijke achtergrond, zoals het geven van een nieuw wapen aan Thor of het veranderen van Hulk‘s gevechtsvorm, maakt dit laatste gevecht een boeiend onderdeel van de film.

Constante plotwendingen

Als je dit artikel bent gaan lezen, betekent dit dat je de film hebt gezien, dus je zult het waarschijnlijk met ons eens zijn als we zeggen dat de filmschrijvers te veel Game of Thrones hebben gezien. Wat bedoel ik met het vermoorden van iedereen die we leuk vinden !! Vanaf de allereerste scène waar Loki sterft tot het einde van de film waarin al onze jeugdhelden gewoon verdwijnen, bracht deze film ons in een shocktoestand. Pas nu, een paar uur nadat de credits begonnen te rollen, kunnen we uitdrukken hoe onverwacht en verontrustend al deze gebeurtenissen zijn. Natuurlijk maakt het een geweldige verhaallijn goed. Maar als je je goed herinnert, plaagden we vorige week de dood van SOMMIGE van onze favoriete superhelden in ons artikel over de wrekers … NIET ALLEN VAN HEN!

Avengers Infinity War - Heroes Unite Canvas Print

Een paar koppen thee en veel praten na de film, we kunnen eindelijk een rustigere mening hierover hebben: het is geweldig. Avengers-films hadden altijd deze speciale smaak, dit zeer merkwaardige plezier om helden te zien samenwerken om een slechterik te verslaan. Deze gaat voorbij dit punt, omdat we, ondanks het feit dat we de hoofdplot en alle helden kennen voor het begin van de film, zo verrast waren door de manier waarop het verhaal zich ontwikkelde, het voelt alsof je een gloednieuw Marvel-universum ontdekt. Nooit eerder leek een volledig jaar wachten op een film zo lang. Maar voor nu geloven we dat het tijd is om terug te gaan naar de bioscoop en het nog eeeeeeeen keer te bekijken.

ALLES VAN INFINITY WAR

&

MEER MARVEL PRODUCTEN