Ontdek de beste deals van deze week: NATUUR & LANDSCHAP korting -20 % ×

Filmrecensie: The Lion King

31. 07. 2019

Net zoals voor Jungle Book is regisseur Jon Favreau verantwoordelijk voor de nieuwe versie van The Lion King, voor Marvelfans ook bekend als de trouwe metgezel van Tony Stark, genaamd Happy. Favreau greep de kans om deze geliefde klassieker nieuw leven in te blazen. En dit pakte goed uit. Het resultaat is echt de moeite waard!

#Afrikaanse Shakespeare

Als jij dol bent op het Shakespeareaanse verhaal over leeuwenwelp Simba, mag je deze film zeker niet missen. De originele Walt Disney-vertolking is prachtig getekend, maar deze nieuwe 3D-versie zal je kippenvel bezorgen. Het is haast niet te geloven dat er geen echte dieren gebruikt zijn! Het is absoluut onmogelijk om deze film visueel te overtreffen. Het klopt dat de personages in de originele film meer uitgesproken gezichtsuitdrukkingen hadden, maar Jon Favreau koos voor een meer natuurlijke aanpak. Dus verwacht geen rokende shaman-aap. 😊 Als Simba niet de stem van Donald Glover had, dacht je misschien dat je een documentaire over het leven van dieren op de savanne aan het kijken was.

#Hakuna Matata

Waar kun je, naast de prachtige animaties, nog meer naar uitkijken? Bijvoorbeeld de prachtige muziek van Hans Zimmer en Elton John, vertolkt door Pharell Williams. Er zijn ook nog twee liedjes toegevoegd aan het originele repertoire. Dit was misschien niet echt nodig, want de nummers Can you feel the love tonight of Hakuna Matata zijn onovertrefbaar, maar Beyoncé werkte mee aan deze film, en als je Beyoncé hebt laat je haar natuurlijk zingen. Dat is duidelijk.

#Waarom zou je een succesformule veranderen?

Wat betreft het script hebben de scenarioschrijvers besloten om bij het vertrouwde verhaal te blijven. Het verhaal is hetzelfde, inclusief de dialogen. Er zijn een paar nieuwe liedjes en enkele nieuwe scenes, maar verwacht geen totaal nieuw verhaal. The Lion King was en is een emotionele achtbaan. Het ene moment bewonder je de kleine schattige Simba, dan lach je om de dialoog tussen Timon en Pumbaa, en natuurlijk moet je een traantje wegpinken als papa Mufasa sterft. Vergeet niet extra zakdoekjes mee te nemen naar de bioscoop, zelfs als je niet moest huilen van de originele Lion King, want deze superrealistische versie krijgt het vast en zeker voor elkaar!

The Lion King-collectie

Europosters – Decorate your life

Sinds 1999 is Europosters een van de topverkopers van posters, schilderijen en officiële merchandise in de Tsjechische Republiek en de rest van Europa. Bij ons vind je een enorm aanbod van film, game en sport posters in alle formaten, evenals tal van originele geschenken voor echte fans van Star Wars, Harry Potter, comics of Warner Bros. Wij weten dat mokken, verzamelfiguren, puzzels en kleding de beste cadeaus zijn voor iedereen, ongeacht leeftijd of interesse. Heb jij meer met interieur design? Dan ben je bij ons ook aan het juiste adres! Elke dag versturen we posters, illustraties, fotobehang en kunstreproducties naar tevreden klanten in meer dan 25 landen. #MerchForAll

© 1999 – 2021 Europosters Alle rechten voorbehouden.