Filmrecensie: Star Wars VIII: The Last Jedi

06. 01. 2018

Oh Disney, hoeveel we wel niet van je houden! Jarenlang werden Star Wars-fans met rust gelaten zonder nieuwe films of nieuwe verhalen te ontdekken. De laatste tijd zijn we elk jaar gezegend met één film – vlak voor Kerstmis, dus het voelt altijd als een vroeg geschenk om de bioscoop in te lopen. We hebben de nieuwe film Star Wars VIII: The Last Jedi bekeken en hier hebben we over nagedacht.

Oude generatie, nieuwe generatie

In de vorige film, The Force Awakens, hadden we al een glimp van dit conflict tussen onze bekende helden en nieuwe personages. In deze film is het nog duidelijker dat, de helden uit de originele trilogie langzaam maar zeker hun plek weggeven voor de nieuwe generatie om het gevecht te leiden. Rey, Finn en Poe worden de nieuwe symbolen van het verzet terwijl Kylo Ren zichzelf als de nieuwe duistere heer beschouwd. Hoe graag we onze oude helden ook mogen, het zien van een aantal nieuwe persoonlijkheden op het scherm wordt altijd gewaardeerd!

* Lachen * Gieren * Huilen *

Deze film is een emotionele achtbaan. We voelden ons allemaal alsof we iemand in de buurt verloren, iemand, die we zo goed kenden toen Han Solo in de vorige aflevering stierf. Maak je klaar om je net geheelde hart, opnieuw te breken. Maar, maak je geen zorgen, omdat we gewend zijn geraakt aan nieuwe gezichten, zul je in staat zijn om het verlies van een aantal van onze favoriete karakters te overkomen. Sommige momenten zijn ook absoluut hilarisch en de nieuwe wezens, porgs genoemd die Chewie overal volgen, zijn absoluut schattig. Dus we vergeven je dat je enkele van onze jeugdhelden hebt gedood Disney.

Een echte Star Wars-film

Na de eerste film klaagden sommige fans dat de regisseurslijn te ver weg was van de principes die de saga bepaalden. Echter, als fans van oudsher vonden wij dat deze film een waar product was van het Star Wars-universum. Lichtzwaardgevechten, wapens en vijanden zorgen voor net voldoende frisheid zonder de continuïteit van de vorige trilogieën te doorbreken. Een van de weinige dingen waar we deze film op kunnen wijzen, is dat het te veel open vragen stelt. Wie is Snoke? Wat gebeurde er zodat de eerste orde kon stijgen zonder dat iemand het merkte? Wie is Rey? Hopelijk zullen de volgende films ons alle antwoorden geven die we nodig hebben. We moeten gewoon nog twee jaar wachten …

Uiteindelijk hebben we erg genoten van deze film. Dankzij enkele lichte momenten en ongelooflijke speciale effecten zullen zelfs niet-ingewijden er zeker van genieten. Tot zover de beste film in de nieuwe trilogie.

Koop meer Star Wars-producten

Europosters is sinds 1999 één van de grootste Europese webshops in posters en schilderijen.

Ons assortiment bestaat uit vele duizenden posters, variërend van 3D posters tot natuur posters welke zorgvuldig zijn geselecteerd.

U vindt het allemaal bij Europosters.nl. Bestel eenvoudig en in slechts enkele stappen uw favoriete (film-) poster. Betalingen bij Europosters.nl zijn 100% veilig en verlopen via paypal, mastercard, visa of iDeal.

Daarnaast bieden wij een aantal verschillende opties, zoals het inlijsten van posters. Uw poster wordt bedrukt met een litho- of offsetpers, met een coating ter bescherming van de inkt.

MysticCase MysticCase Unordinary gift