ONTDEK de beste DEALS van deze week: INGELIJSTE POSTERS korting - 30% ×

Filmrecensie: Spider-Man: Far From Home

18. 07. 2019

Er zijn de laatste tijd een hoop spinnenwebben gespot in Praag en Venetië. Dat komt omdat Spiderman er op vakantie was, en nu is hij weer te zien in de bioscoop!

#PETER PARKER – SUPERLOSER

Als het aankomt op gevechten met alienmonsters of gekke doctoren, is Peter Parker de beste. Maar als het op meiden aankomt, heeft hij niets aan zijn lycra-masker. Wie had gedacht dat deze jongen ’s nachts muren beklimt om de wereld te redden? Na de gebeurtenissen in Endgame heeft de zestienjarige Peter er genoeg van om een superheld te zijn. Zijn mentor en vaderfiguur Iron Man is verdwenen en de wereld vraagt zich af: zal Spiderman de volgende Tony Stark zijn? Maar Peter’s gedachten zijn totaal ergens anders. Hij gaat op schoolreisje naar Europa!

#EEN SUPERHELD ZIJN IS NIET EENVOUDIG

Als Nick Fury je opbelt, moet je echt opnemen. De oprichter van de Avengers is een grappenmaker, maar als je zijn telefoontjes negeert, zal de beroemde scène uit Pulp Fiction (Ezekiel 25:17…) niets lijken vergeleken met wat er jou te wachten staat. Desondanks neemt Peter zijn telefoon nooit op, dus hij heeft geen idee dat de wereld wordt bedreigd door gevaarlijke Elementals die zo snel mogelijk gestopt moeten worden. Hij heeft niet eens zijn superheldenpak ingepakt! Hij wil eindelijk eens gewoon een normale tiener kunnen zijn.

#ALLES IS VERPEST

Peter heeft een geweldig plan – hij gaat in het vliegtuig naast MJ zitten (omdat hij stiekem verliefd is op haar), koopt sieraden in Venetië en geeft ze in Parijs aan haar, op de Eiffeltoren. En zij zegt ook dat ze van hem houdt. Dat moet toch wel iets worden! Maar de populairste jongen van de klas, Brad, is ook in haar geïnteresseerd, en dat compliceert de boel. Maar niet zo erg als de Water Elemental die op het punt staat om heel Venetië te vernietigen. Ook al is er een andere superheld in de buurt, een man genaamd Mysterio (Jake Gyllenhaal, dames!), kan Peter het niet laten om hem te helpen dit gevecht te winnen. Na het gevecht wacht Nick Fury hem op in zijn hotelkamer en is het schoolreisje officieel verpest.

#PRAAG IN PLAATS VAN PARIJS

Er staat nog een Elemental-aanval op het punt te gebeuren in Praag, dus Nick Fury vindt een manier om Peter daar te krijgen, ook al is dat niet eenvoudig met een koppige, verliefde tiener. Een gratis reisje naar Praag voor de hele klas! Er gebeuren een hoop belangrijke dingen in Praag, maar we gaan niet alles verklappen. We zeggen alleen dat Peter ook Berlijn, Nederland en Londen zal bezoeken. Maar dat zijn genoeg spoilers!

#WAAR JE NAAR UIT KAN KIJKEN

Naast de grappige dialogen en situaties, zijn er genoeg actiescènes en coole special effects te zien in deze film. Natuurlijk zijn er ook ontroerende momenten. Iedereen hield van Iron Man en het is niet makkelijk om met zijn dood om te gaan. Als je nog niet zeker wist of deze film een bioscoopbezoek waard is, moet je zeker gaan! Spider-Man: Far From Home is één van de allerbeste Marvelfilms!

MEER SPIDERMAN-PRODUCTEN BEKIJKEN