ONTDEK de beste DEALS van deze week: ACCESSOIRES korting 10 % Winkel nu ×

Filmrecensie: Avengers Endgame

17. 05. 2019

Een van de meest verwachte films van dit jaar is eindelijk in de bioscoop te zien en heeft al bezoekersrecords verbroken. Na 10 jaar komen we eindelijk te weten of Thanos de helft van het universum succesvol heeft uitgeroeid. En wie zijn leven verloor in een poging om het universum te redden van de ondergang.

#Thanos knipte met zijn vingers

Tijdens de Infinity War bundelden de Avengers hun krachten met andere helden uit het Marvel-universum en probeerden zij te voorkomen dat Thanos alle infinity stones in handen zou krijgen, en zo de helft van het universum zou kunnen vernietigen. Helaas mislukte deze poging en moesten we afscheid nemen van Gamora, zij werd met een gebroken hart opgeofferd door Thanos zodat hij de Soul stone kon bemachtigen. De helft van de superhelden – Doctor Strange, Black Panther, Groot, Drax, Starlord en Spiderman – verdwenen samen met Nick Fury, die op het laatste moment erin slaagde om Captain Marvel om hulp te vragen.

#Vergeet niet je zakdoekjes mee te nemen

Aangezien we de ervaring niet willen verpesten voor degenen die de film nog niet hebben gezien, zullen we het plot niet in detail bespreken. Maar ik zal het wel over het gevoel hebben dat de film oproept. Afgelopen jaar gingen de geruchten dat de contracten van de acteurs niet werden verlengd, dit zou betekenen dat de personages Endgame niet zouden overleven. Als een echte Marvelfan keek ik natuurlijk ontzettend uit naar Endgame, maar ik wilde zeker geen afscheid nemen van mijn favoriete personages. Voordat ik naar de bioscoop ging zag ik een bericht van een vriendin uit de Verenigde Staten op Facebook, ze klaagde dat haar man niet had gehuild op hun trouwdag, maar wel tijdens het zien van de laatste Avengers-film. Ik bereidde mijzelf voor op het ergste, want ik huil al bij het zien van een zielig katje in reclames. Uiteindelijk had ik mijn zakdoekjes niet nodig. Maar ik hoorde wel een paar mannen erg emotioneel worden, zoals de man van mijn vriendin.

#Verandering brengt leven

Waar kun je naar uitkijken? Het zou geen ‘endgame’ zijn als er niemand doodging, maar er worden ook een aantal personages tot leven gewekt. Endgame is een cadeau voor Avengers-fans, als dankbaarheid voor 10 jaar loyaliteit. Daarom worden er veel grapjes gemaakt en doen de hoofdpersonages verrassende uitspraken. Kan je je voorstellen dat Captain America uit 2011 zou schelden of grapjes over zijn kont zou maken? Thor maakt echter de grootste verandering door, maar ik zal niets verklappen. Het is de verrassing waard. 😊 De filmmakers herdenken ook Stan Lee, wat voor mij het meest emotionele moment uit de film was.

#Gaan we onze helden nog terugzien?

Ook al is Endgame het einde van de filmreeks, nemen we niet voor altijd afscheid van onze superhelden. Aangezien Black Panther en Doctor Strange succes boekten, gaan we hen vast en zeker terugzien. Dit jaar staat ook nog een reis door Europa met Peter Parker op de planning, wij kijken ernaar uit!

Endgame Collectie

Europosters is al vanaf 1999 een begrip. In de loop der tijd werden wij een van de grootste verkopers van posters, fotobehang, schilderijen, reproducties en allerhande merchandise. Jaar op jaar groeit ons bedrijf groter en proberen wij ons aanbod aan jouw voorkeuren aan te passen. We kunnen je posters printen, je foto's inlijsten of je inspireren met onze blog waar je veel nieuws op het gebied van films en tv-series kan vinden, of gloednieuwe ideeën voor interieurdesign kan opdoen.

Bezoek onze website en ontdek wat er nog ontbreekt in jouw huis.

© 1999 – 2019 Europosters Alle rechten voorbehouden.

Maandag - Vrijdag